דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקצועות ההיי טק הנחשקים לשנת 2012 

מאת    [ 30/10/2012 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 2146 פעמים ]

היי טק, או בשמו המלא – High Technology, תעשיות עתירות מידע, הוא שוק מתפתח המשתנה משנה לשנה בעקבות השינויים הטכנולוגיים הרבים שעוברים על החברה שלנו. אם לפני חמש שנים הרשתות החברתיות היו בחיתוליהן, לסמארטפון קראו סלולארי והוא שימש לשיחות טלפון והעברת מסרונים בעיקר, והתוכנות ששימשו לתפעול משרדים וחברות נשמרו על מחשבי החברה ותוחזקו על ידן, הרי שהיום הסיפור שונה, והכיוון ברור. לפחות עד שיגיע הדבר הגדול הבא. היכולות הטכנולוגיות החדשות דורשות התמחויות חדשות, או מעלות ביקוש לטכנולוגיות קיימות שמקבלות משמעות מחודשת. אז מה היו מקצועות בתחום ההיי טק הנחשקים לשנת 2012?

סמארטפונים (ופייסבוק) בכל מקום

פעם אמרו "אם אתה לא שם, אתה לא קיים" והתכוונו לספר הטלפונים. שנים רבות לאחר מכן התכוונו לאתר באינטרנט, היום כבר מדברים על שני מוקדי עניין חדשים, שהלכו ותפסו תאוצה בשנה האחרונה: אפליקציות לסמארטפונים ולפייסבוק.

כדי להרים אפליקציה בתחום הסמרטפונים יש צורך במספר בעלי מקצוע שונים בתחומי ההיי טק. בתחילה צריך שיהיה מי שידע ויבין מהן דרישות המשתמשים, וידע לתרגם אותן לדרישות טכניות עבור צוותי הפיתוח. לאחר הגדרת הדרישות צריך לפתח קוד מיוחד המתאים לפלטפורמות החדשות, ולבדוק אותו, וכמובן יש צורך לנהל את הפרויקט כולו תוך הבנה והתחשבות בצרכים המיוחדים של המדיות הללו, ונוסף אף צורך נוסף - ניהול מדיות חברתיות.

יש הבדל משמעותי בין דרישות המכוונות לאתרים או אפליקציות למחשב ובין אפליקציות לסמארטפון, טאבלט או לפייסבוק. מדובר בדרישות מסוג שונה, ממשקי משתמש שונים, שפות תכנות שונות והיכרות מעמיקה עם עולמות אלו לצרכי בדיקתם. תחומי התמחות שונים. עובדי היי טק וכאלו שחיפשו עבודה בתחום בשנת 2012 הרגישו זאת טוב על בשרם. הדרישה לבעלי התמחות וניסיון בתחומי הפיתוח לסמארטפונים ופייסבוק הייתה גבוהה בשנה החולפת: מתכנתים (ובפרט מתכנתי ג'אווה), בודקים, מתכנני ממשקים - בעלי התמחות וניסיון בסמארטפונים ופייסבוק.

מעבר למחשוב ענן

 שינוי טכנולוגי נוסף שסחף את עולם המחשוב הוא המעבר למיחשוב ענן. כל אותן אפליקציות גדולות שהחברות השתמשו בהן כדי לנהל פנימית את החברה. מערכות ERP  ( Enterprise Resource Planning) מבוססות אורקל אפליקיישנס או SAP. לאחר שכוח האדם עבר לשיטת מיקור החוץ, הגיע גם תורן של התוכנות.

מיחשוב ענן דורש התארגנות מחודשת ורענון כל אותן תוכנות והתאמות שנעשו במערכות הענק הללו, המערכות אשר אחראיות על ניהול פיננסי, תפעולי, ניהול כוח אדם או ניהול קווי הייצור של חברות. יחד עם המעבר והרענון עלתה גם הדרישה למתכנתים ומטמיעים של מערכות ERP  ומערכות המבוססות על אפליקציות אורקל.

מיחשוב ענן משמעותו כי הטיפול בשרתים ובתוכנה יוצא מידי החברות ועובר לידי חברות המתמחות בתחום ניהולן. ניהול חוות שרתים, ובמיוחד תחום אבטחת המידע, קיבל לכן זריקת מרץ מחודשת בשנה האחרונה והפך אולי לתחום החם ביותר בעל הדרישה הגבוהה ביותר לאנשים מיומנים ובעלי ניסיון, במיוחד ניסיון ספציפי במיחשוב ענן.

לא על המחשב לבדו - התפתחויות בתחום הרפואה

תעשיית היי טק כוללת לא רק את מקצועות המיחשוב אלא גם את מקצועות התעשייה עתירת המידע: הנדסה, ביו טכנולוגיה ועוד. מבין תחומים אלו, תחום אחד שהתפתח מאד בשנים האחרונות הוא תחום הביו רפואה. רפואה מתקדמת היא שם המשחק ויחד עם כניסת ביטוחי הבריאות הפרטיים לשוק, פריצת הגנום האנושי ועוד פריצות דרך בתחום הרפואה, עלתה גם הדרישה לפיתוחים טכנולוגיים בתחום.

מודעות אקולוגית

באזז וורד נוסף ששלט בשנת 2012 הוא המודעות ההולכת וגוברת לאיכות הסביבה, הצורך והדרישה לפיתוחים טכנולוגיים בתחומי אנרגיה ברת קיימא ותחום נוסף שצבר תאוצה מתוך הכרח השנה הוא תחום הקלינטק. קלינטק הוא תחום הטיפול במים ושמירתם: הטפלה, ניקוי וסינון מי שופכין לצרכי חקלאות ועוד. מים אולי אינם עתירי טכנולוגיה ומידע, אך בניית טכנולוגיה אשר תאפשר טיפול כזה היא כן ודורשת התמחויות בתחומי התכנות וההנדסה. מתכנתים, בודקים ומהנדסים עם ניסיון מתחום הקלינטק נמצאים גם הם בביקוש.

הכשרה או ניסיון?

בשוק ההיי טק אין תחליף לניסיון ספציפי בתחום. ההתמחויות שהן כל כך ספציפיות לתחום מסוים דורשות לימוד מיוחד של התחום, לימודים שמוסדות הלימוד האקדמיים אינם מסוגלים להעניק בכל התחומים הקיימים, וגם אם היו מסוגלים, קרוב לוודאי שלא היו עומדים בקצב השינויים הטכנולוגיים.

הדרישה היום בשוק היא לא רק לבעל תואר רלוונטי, אלא לבעל תואר רלוונטי עם הכשרה וניסיון בתחום המדויק בו הוא נדרש. בגלל החוסר החמור בכאלו, דרישות המעסיקים לעתים מתמקדות דווקא בסטודנטים מצטיינים ואף בסטודנטים לתואר הנדסאי (במיוחד בתחום ההנדסה) מתוך מחשבה שהמעסיקים ממילא יאלצו להכשירם לתחום המבוקש בעצמם באמצעות קורסים ייעודיים, ובדרך זו הם יכולים להמנע מתשלום משכורות הניתנות לבעלי ניסיון בתחום.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב